Sabtu, 15 Maret 2014

Demi Suami Kurelakan Ginjal Ini Untuk Kami Boleh Terus Hidup Bersamanya

  14 Ogos 2013 

(c) dailymail.co.uk
Biasanya dalam sebuah pernikahan, hadiah terindah mungkin berupa material dan benda-benda kenangan yang penuh cinta. namun bagi Lisa Parcel, hadiah terindah yang ingin dia berikan pada calon suami yang sangat dia cintai, adalah sebuah ginjal.

Lisa Parcel, menikah dengan Lee, yang kini telah menjadi suaminya. Sang suami menderita gagal ginjal tahap akhir akibat diabetes. Dan sebelumnya, ia sempat terkena serangan stroke pada tahun 2012, sehingga harus melatih dirinya sendiri untuk boleh berjalan.

Pasangan ini sudah saling mengenal sejak kecil, kemudian saling jatuh cinta hingga akhirnya memutuskan untuk menikah pada bulan Jun  lalu. Setelah mengetahui bahawa dirinya adalah pasangan ginjal yang tepat untuk Lee, Lisa pun membulatkan tekad untuk mendermakan salah satu ginjalnya pada sang suami.
(c) dailymail.co.uk 
(c) dailymail.co.uk
tentu saja ini adalah hal yang tak mudah. Bagaimanapun Lisa adalah seorang wanita yang tetap takut dengan rasa sakit. "Namun ini berbeda. Operasi ini akan bermanfaat bagi kami berdua kerana Lee boleh hidup normal kembali," ujar Lisa.

Lee Parcel didiagnosis menderita gagal ginjal tahap lima ketika sedang bercuti  ke Sepanyol. Ia pun sempat mengalami serangan stroke pada Februari 2012 dan mengalami koma.

Kini setelah dia menikahi Lisa, ia mengatakan bahawa hadiah yang diberikan oleh Lisa adalah hadiah paling sempurna dalam hidupnya. "Namun ini adalah sesuatu yang tak akan pernah dapat kubayar ataupun kubalas kembali dengan apapun. Ia melakukan semuanya untukku dan terima kasihku belumlah cukup," ujar Lee.

Lee mengatakan bahawa dia akan menjaga apa yang telah diberikan oleh isterinya dengan sebaik-baiknya. Kadang suatu pengorbanan memang terasa menyakitkan. Namun bila cinta yang jadi landasannya, rasa sakit tersebut tak akan sebanding.
 Sumber:Vemale.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar